Jesteś organizatorem imprez sportowych lub eventów zimowych? Oto kilka trendów, które zyskują popularność na całym świecie.
Obecnie bardzo modne są wydarzenia na świeżym powietrzu, nawet gdy zrobi się już chłodniej, a na niebie pojawią się pierwsze płatki śniegu.
Ruch i potrzeba aktywności to wzrastające trendy w dbaniu o zdrowie zarówno psychiczne, jak i fizyczne. Wiele osób pracuje przy komputerach, a gdy tylko ma wolną chwilę, stara się wybywać na łono natury. Z tego powodu w eventach wytworzył się trend organizowania wydarzeń plenerowych nawet, gdy jest chłodno, a po godzinie 16 zrobi się ciemno.
Eventy zimowe: nowe trendy w brandingu i employer brandingu
Wszystko da się przygotować – dzięki dzisiejszej dostępności do wielu produktów eventowych. Szeroka gama różnych rozwiązań dla organizatorów zimowych wydarzeń plenerowych pozwala zaaranżować przestrzeń tak, by uczestnikom było komfortowo.
Najczęściej takie eventy zimowe organizuje się w parkach, nad jeziorem, na stokach narciarskich, przy lodowiskach, jak i w agroturystykach. Można tu wymienić wspólne morsowanie, konkursy łyżwiarskie, biegi zimowe, zawody na biegówkach, ogniska i kuligi dla firm, jak i wspólne zjazdy narciarskie. Te formy są najpopularniejsze.
Spotkać się można także z nietypowymi pomysłami: tematyczne imprezy narciarskie i łyżwiarskie, podczas których uczestnicy przebierają się zgodnie z tematem eventu: np. wonderland, polar party itd. Całemu eventowi towarzyszą imprezy, występują znani DJ-e i zespoły. A wszystko to w zimowym plenerze. Ciekawe są też kuligi historyczne, podczas których wszystko zorganizowane jest zgodnie ze starymi obyczajami.
Zimowe wydarzenia mogą mieć charakter eventów biznesowych, koleżeńskich, jak i takich skierowanych do konkretnej grupy wiekowej: np. do młodzieży, seniorów itp. Zdarza się także coraz częściej, że eventy organizowane przez firmę dla pracowników lub kontrahentów wzbogacone są też o aspekt coachingowy lub psychoedukacyjny. Dużym zainteresowaniem cieszą się też wspólne wyjazdy medytacyjne, dające szansę na odpoczynek od zgiełku miasta i organizujące aktywność fizyczną, która sprzyja „oczyszczeniu głowy”. Przeładowane i przebodźcowane układy nerwowe uczestników mają wówczas szansę na to, by nieco się zresetować. Przygotowanie przestrzeni pod taki event zależy właśnie od tego, jaki cel ma mieć to wydarzenie.
Co wybrać? Jak wyposażyć i przygotować zimowe eventy?
Organizacja profesjonalnych eventów wymaga rozeznania na rynku produktów, które sprawdzają się w zimowej scenerii. Dla wielu firm jest to też szansa na przeprowadzenie skutecznej kampanii marketingowej, zgodnej z ich brandingową strategią. Agencje eventowe prześcigają się w pomysłowych rozwiązaniach, a duża konkurencja wśród agencji reklamowych sprzyja jakości i korzystnej cenie tych usług. Poza imprezami karnawałowymi, wigiliami firmowymi, balami i galami, których organizacja zazwyczaj nie zakłada przebywania na łonie przyrody, zaczynają pojawiać się ciekawsze koncepcje. Tym bardziej, że coraz więcej osób rezygnuje z picia alkoholu i prowadzenia niezdrowego trybu życia, zamiast tego chętniej bierze udział w aktywnościach zimowych typu narty, łyżwy, biegi, czy morsowanie.
Podczas zimowych plenerów warto zwrócić uwagę na kluczowe elementy wykreowania ciekawej przestrzeni:
namioty eventowe
– gwarantują osłonięcie się przed wiatrem lub opadami, można w nich postawić ogrzewacze i wyposażyć je w leżaki, by każdy uczestnik mógł odpocząć, zjeść albo wypić coś ciepłego;
windery – beachflagi – dają możliwość oznaczenia punktów, rozpromowania sponsorów, pięknie pracują na wietrze, mogą także przypominać o kolejności wydarzeń lub przedstawiać logo sponsorów;
poncza do morsowania – pomagają szybko się osuszyć i przebrać po zanurzeniu w zimnej wodzie, polecane są poncza z mikrofibry – lekkie, szybkoschnące i nie przepuszczające zimnego wiatru, najlepiej żeby miały kaptur. Takie poncza kąpielowe z nadrukiem pozwalają na zaprezentowanie różnych treści, gdyż na całej ich płaszczyźnie można nadrukować dowolne wzory lub logo;
ręczniki z mikrofibry – także pozwalają na szybkie osuszenie się, a po złożeniu zajmują mało miejsca, można zabrać je wszędzie i w razie potrzeby osuszyć ciało, twarz, włosy itd. Na ręcznikach reklamowych także możesz nadrukować każdą grafikę;
windsock – to rodzaj flag w postaci tunelu wskazującego kierunek i siłę wiatru, takie informacje mogą być przydatne na przykład na stokach narciarskich i podczas biegów, na windocku możesz nadrukować logo lub nazwę wydarzenia i oznaczyć wybrane punkty;
girlandy: ten dekoracyjny produkt warto wykonać z materiału – takie ozdoby wyglądają szlachetniej, nie odbijają światła i lepiej pracują na wietrze. Girlandy z nadrukiem mogą mieć dowolną długość i wielkość, a ich atrakcyjny wygląd w połączeniu z odpowiednim oświetleniem pomoże stworzyć ciekawą przestrzeń, ozdobi event i da szansę na niezwykle estetyczny event branding;
sandwich baner – dwustronny baner rozkładany w kształcie fasolki możesz postawić wszędzie, zaznaczyć miejsce, poinformować w ten sposób uczestników o strefie relaksu lub wyznaczyć trasę. Jest niezykle prosty w rozłożeniu i znakomicie sprawdza się na łonie przrody;
baner non woven – baner o dowolnej długości, który najczęściej stosuje się na ogrodzeniach przy stokach narciarskich, na płotach okalających teren eventu, banery non woven znajdziesz też na lodowiskach. Dlaczego banery non woven są lepsze od banerów PCV? Z wielu przyczyn: po pierwsze są bardziej estetyczne, ich materiał z wyglądu przypomina zamsz, nie odbija światła, po drugie są lżejsze i bardziej trwałe. Można je mocować dowolnie z pomocą trytytek z uwagi na to, że materiał można przebić w dowolnym miejscu, a on się nie rwie ani nie siepie, po trzecie wydruki na banerach non woven są wyjątkowo wyraziste, kolory wysycone, a jakość reklamy znacznie lepsza;
banery sceniczne – jeśli twojemu wydarzeniu towarzyszą występy, koncerty, stand-upy lub inne wystąpienia, będziesz potrzebować dobrze zaaranżowanej sceny. Bez banerów scenicznych nie zaprezentujesz logo partnerów medialnych lub sponsorów. Taki baner sceniczny powinien być drukowany na materiale, ponieważ PCV odbija światło, a na scenie, szczególnie wieczorem, operowanie światłem jest jednym z ważniejszych elementów – musi być precyzyjne, a baner sceniczny nie powinien go odbijać. Banery sceniczne warto także potraktować jako element dekoracji;
banery na kontenery: jeśli zamiast namiotów planujesz wykorzystać modne obecnie kontenery, warto pomyśleć o banerach nakładanych na kontener, które wspaniale zdobią i wykorzystują przestrzeń kontenera eventowego do zaprezentowania lineup-u wydarzenia i logotypów. Co ważne, takie banery mają ruchome elementy, zaprojektowane tak, by drzwi i okna w kontenerze mogły się łatwo otwierać;
banery na barierki, inaczej nazywane barierkami z nadrukiem pomagają odgrodzić różne strefy, ukierunkować kolejki na stokach lub lodowiskach, barierki z nadrukiem wyznaczają też strefy relaksu, otaczają miejśca, gdzie odbywają się biegi lub inne aktywności. Na ich płaszczyźnie można wydrukować dowolne treści, barierki z logotypem sposora wydarzenia, organizatora lub patrona medialnego pozwalają na skuteczne powiązanie marki z wydarzeniem i budują pozytywny PR;
poduszki z nadrukiem, inaczej poduszki reklamowe outdoorowe warto przygotować do stref relaksu. Pokryte specjalnym, odpornym materiałem znakomicie spiszą się w namiotach, resortach, schroniskach, w poczekalniach i przebieralniach. Stanowią doskonałą okazję do zaprezentowania logo;
obrusy z nadrukiem są całkowicie personalizowane, więc mogą mieć dowolny rozmiar jak i nadruk, świetnie spisują się na szwedzkich stołach przy poczęstunku, ale też w resortach, schroniskach, produkt ten polecamy na wigilie firmowe czy bankiety i bale karnawałowe;
poncza reklamowe: to trochę inny produkt niż poncza kąpielowe. Ich krój sprawia, że można je narzucić nawet na grubą kurtkę. Są wykonane z grubej, dekoracyjnej tkaniny Decor, dzięki czemu dodatkowo pomagają w utrzymaniu ciepła. Nie chłoną wody, szybko schną i świetnie wyglądają. Na ich powierzchni można nadrukować dowolne treści. Zimowe ponczo reklamowe może być strojem przeznaczonym zarówno dla uczestników, jak i dla obsługi wydarzenia;
maty i wycieraczki z nadrukiem: świetne do przebieralni, do wypożyczalni nart czy łyżew. Nie dość, że ocieplają podłoże, zatrzymują brud, piasek czy błoto, to jeszcze mogą wskazywać kierunek, prezentować logo lub inne treści zgodne z wydarzeniem. Mogą mieć różne grubości i wielkości – wszystko zależy od Ciebie i Twoich potrzeb.
Jakość i odpowiedzialne nastawienie do organizacji eventu, czyli dobry PR
Jakość i estetyka takiego wydarzenia zależą także od jakości wykonanych materiałów eventowych i gadżetów reklamowych. Wszystkie elementy brandingu lub ogólniej: aranżacji przestrzeni wydarzenia powinny być nie tylko przemyślane ale i jakościowe. Żyjemy w erze troski o środowisko i każda taka impreza powinna być organizowana w taki sposób, by minimalizować negatywne skutki w tym aspekcie. Dlatego warto korzystać z jakościowych produktów, tworzonych przez firmy, które produkują odpowiedzialnie, np. korzystając z odnawialnych źródeł energii. Warto także pamiętać, że wiele elementów można użyć wielokrotnie, jeśli tylko zostały solidnie wyprodukowane. Stelaże do namiotów, wędki do beachflag, solidne leżaki, dobrze zrobione poduszki, poncza i ręczniki nie zamienią się w śmieci zaraz po tym, jak wydarzenie się zakończy. Warto wybierać firmy z doświadczeniem, które zaproponują trwalsze, lepiej wykonane gadżety reklamowe i wyposażenie eventów. Warto też wybrać sprawdzonego producenta z rynku Europejskiego, a najlepiej lokalnego ze względu na terminy i obciążenia transportowe. W szerszym wymiarze patrząc, każda firma na tym skorzysta. Zarówno pod względem PR-u, jak i finansowym, dzięki temu, że będzie mogła wykorzystać zakupione elementy kolejny raz lub podarować je pracownikom, którzy nie wyrzucą ich zaraz po imprezie.
Organizatorom takich wydarzeń, agencjom eventowym i agencjom reklamowym życzymy udanego sezonu!
Jagna Żukowska-Olejniczak
Garffiti Print