Reklama zewnętrzna, nazywana też outdoorową prezentowana jest za pomocą odpowiednich nośników na zewnątrz budynków lub w otwartej przestrzeni. Jej celem jest dotarcie do maksymalnie szerokiego grona odbiorców. Środki reklamy zewnętrznej zlokalizowane są najczęściej w miejscach użyteczności publicznej. Stanowią jeden z podstawowych nośników komunikacji wizualnej marki z klientem.
Spis treści:
- Skuteczność i cele reklamy zewnętrznej
- Typy nośników reklamy outdoorowej
- Jakie korzyści daje reklama zewnętrzna w formie flag?
- Jak można wykorzystać flagi reklamowe?
Skuteczność i cele reklamy zewnętrznej
Reklama zewnętrzna nastawiona jest na szybkie i nienachalne przekazanie informacji do szerokiej grupy odbiorców. Jej skuteczność zależy m.in. od odpowiedniego projektu, na który składa się przede wszystkim:
- minimalna ilość tekstu,
- świetna grafika,
- wielkość plakatu czy baneru,
- lokalizacja,
- atrakcyjność otoczenia,
- obecność innych bodźców wizualnych.
Baner czy flaga reklamowa mogą być zatem formą samodzielnej promocji lub pełnić funkcję wspomagającą bądź uzupełniającą dla innych rodzajów reklam. Ich celem jest promowanie danego produktu lub usługi czy budowanie świadomości marki w oczach klientów. Konsumenci mają krótki kontakt z tego typu reklamą, ponadto nie mogą go samodzielnie regulować, więc przyczynia się to do oswojenia z daną firmą, jej produktami czy usługami. Wielkoformatowe reklamy zewnętrzne docierają do odbiorcy masowego i oddziałują długofalowo.
Typy nośników reklamy outdoorowej
– Banery tekstylne – tworzone z wysokiej jakości materiału poliestrowego z dekoracyjnym wykończeniem. Można nadać im różny kształt w zależności od preferencji. Świetnie sprawdzą się na targach branżowych.
– Banery – reklamy dużych rozmiarów, drukowane na różnych materiałach, najczęściej na siatce PCV. Jako producent banerów mamy w swojej ofercie kilka różnych rodzajów, w tym banery tekstylne roll-up, aluframes czy sandwich.
– Banery non woven – są odporne i lekkie, zostały wykonane z materiału, który przypomina zamsz i nie odbija światła. Na tego typu banerach można drukować różne grafiki, a dzięki nowoczesnym technologiom zadruku, obrazy są wyraźne i estetyczne. Często znajdują zastosowanie w krótkoterminowych kampaniach reklamowych.
– Reklamy wielkoformatowe – posiadają powierzchnię 100 m2 i więcej. Umieszcza się je na ścianach budynków, natomiast wykonuje z siatki winylowej lub pełnego winylu nieprzepuszczającego światła.
– Flagi reklamowe – dzięki wysokim masztom są widoczne z daleka, dlatego pozwalają na bardzo skuteczne oznakowanie stoiska, np. na eventach branżowych, co zwiększa rozpoznawalność marki.
Jakie korzyści daje reklama zewnętrzna w formie flag?
W porównaniu do innych rodzajów reklamy zewnętrznej, flagi są ekonomicznym rozwiązaniem. Już w niewielkim budżecie można zapewnić swojej firmie nośnik, który skutecznie zwróci uwagę odbiorców w przestrzeni publicznej na stoisko czy punkt sprzedaży. Dobrym rozwiązaniem, aby optymalnie wykorzystać budżet, jest skomponowanie zestawu kilku flag reklamowych w różnych wielkościach i kształtach.
Kolejną zaletą beachflag jest mobilność i łatwy montaż. Sama konstrukcja flag jest lekka, a po złożeniu zajmuje niewiele miejsca. Sprawdzi się zatem do działań promocyjnych poza siedzibą firmy, z uwagi na to, że można ją łatwo przetransportować i zamontować w wybranym miejscu. Producenci flag zazwyczaj dbają również o to, aby składanie i rozkładanie ich było proste, szybkie oraz nie wymagało użycia wielu skomplikowanych narzędzi.
Wykorzystanie flag reklamowych w przestrzeni publicznej daje też dużą sposobność do kreatywnych rozwiązań. Można przygotować je na ciekawe wydarzenie tematyczne i przy okazji widowiskowo wyeksponować markę. W ten sposób wywołuje się pozytywne skojarzenia wokół działalności i profilu firmy, a także zwiększa rozpoznawalność w świadomości masowego odbiorcy.
Jak można wykorzystać flagi reklamowe?
Banery i flagi promocyjne mają liczne zastosowania. Można je wykorzystać do promowania całej marki lub poszczególnych produktów bądź usług. Ze względu na mobilność przydadzą się również podczas kampanii wyjazdowych, np. na imprezach plenerowych. Flagi sprawdzą się, aby umieścić je przed punktem handlowym, a także w przestrzeni publicznej, dzięki czemu informuje się klientów o ofercie i kieruje ich bezpośrednio do swojej firmy. Jednak, gdzie można kupić flagę reklamową? Jako producent gadżetów promocyjnych oferujemy szeroką gamę różnych typów chorągwi, w tym winderów, mini flag, flag firmowych, żeglarskich, gabinetowych i wielu innych. Można je wykorzystać wszędzie tam, gdzie liczy się widoczność, wyróżnienie na tle konkurencji i skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych konsumentów.
Reklama outdoorowa, w tym flagi, banery i billboardy to narzędzia marketingowe o dużym potencjale. Mogą być znacznie bardziej efektywnym i interesującym elementem kampanii promocyjnych niż typowe plakaty czy ulotki. Co więcej, to uniwersalny nośnik reklamy, który nadaje się do wielu zastosowań.